Mjao Tisdag!

Hur det är? När jag dansar in i burleska kläder och rosor formade som hjärtan? Hur allt smakar sött på mina läppar och hur katterna runt omkring mig jamar i visor? Hur allt som så ska vara fint och romantiskt egentligen bara är ett mörkt och sorligt inte? Är en kaosvärld som ger mig kalla kårar ändå så varmt håller om mig när solen försvinner bakom sommarens kant.

Nu ska jag kamma min vita svans och smycka den med svarta rosetter. Jag ska slicka i mig lite grädde och lukta på hösten utanför, där skogen finns. Om några timmar kommer min husse hem och klappar på min kind. Igår sa han att allt runt omkring mig smakar socker. Det enda jag kan göra är att spela på mitt konstgjorda piano som bara små katter kan. Jag trycker toner med mina klumpiga tassar och jamar i visor.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0